Dobrý den,
u jednoho zákazníka se mi začala objevovat chyba komunikace s panelem ID-14.
CP-2005 vyhlásí poruchu, že HW sestava nesouhlasí s uloženou v PLC a na ID-14 je zobrazeno "no data". Vypnutí a zapnutí napájení nepomůže.
Obsluha provede nastavení adresy panelu na 09, následně ji opět vrátí na 08 a vypne a zapne napájení rozvaděče. Po inicializaci PLC vše funguje opět správně.
Panel je vzdálený od PLC cca 10m a je připojen kabelem J-Y(ST)Y 2x2x0,8. Komunikace a napájení v jednom kabelu.
Prosím o radu.
Děkuji F.Š.
Odpovědi 1
Dobrý den,
nedokážu určit, proč PLC nemůže s panelem navázat komunikaci. Podle toho popisu to vypadá, jako kdybyste komunikaci zprovoznil opětovným nastavením parametrů, resp. adresy, ale na druhou stranu, pokud by se při zapnutí napájení ukázalo, že došlo ke ztrátě nastavených parametrů, tak by fw panelu nabídnul návrat k výchozím hodnotám, viz dokumentace https://www.tecomat.cz/download/get/txv00233_01_hmi_id-14_cz/164/, str. 13 dole. Jestliže se to nestane, tak uložené nastavení není poškozeno, ale pak nechápu, proč se komunikace zprovozní až po vstupu do setupu a následném restartu a ne samotným restartem.
Možným řešením by bylo nastavit v IO Configuratoru u ID-14, že chcete ignorovat případnou chybu modulu. Kdyby příčina byla v rušení na sběrnici, které by bylo krátkodobé a rychle by odeznělo, centrální jednotka by nešla do chyby a komunikace s displejem by se rychle obnovila. Panel by pak po krátkém výpadku zase zobrazoval. Pokud by byl problém v panelu, tak by k obnovení komunikace a zobrazení nedošlo, svítilo by na něm pořád No data, ale centrála by řídila tu technologii i tak. Problém to sice zcela neodstraní, ale aspoň bychom věděli, na co se zaměřit dál.
Vaše odpověď
Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.