pajmaj Dotazy k HW 27. 8. 2023 13:42 21. 9. 2023 14:25

Přeji hezký den, nesetkal jste se někdo s tímto problémem? 

Cca týden po aktualizaci CP 2007 přestala fungovat komunikace na ETH1. Zelená kontrolka problikává, oranžová nic. Ping na IP adresu projde náhodně jen každý pátý, až desátý. PLC na tlačítka funguje normálně, přes webové rozhraní se dostane občas k přihlášení. UTP kabel vyzkoušen, z PC vše normálně funkční.

Myslel jsem, že vše vyřeším přepnutím na ETH2, po zasunutí UTP kabelu kontrolky vesele blikají, PLC dostane i zobrazí IP adresu přiřazenou routerem, ale ping neprojde vůbec a program Set PLC IP PC nenajde.

Po připojení PLC přes USB komunikuje normálně, lze nahrát úpravy i komunikovat z Mosaicu.

Máte prosím někdo nějaký nápad? 

 

Odpovědi 3

Luboš Urban 27. 8. 2023 14:19

Dobrý den,

začal bych kontrolou nastavení obou rozhraní. Na kanálu eth1 je výchozí IP adresa 192.168.134.176 nebo jiná? Zkoušel jste připojení pouze přes switch v domácí síti nebo také přimé propojení kabelem mezi rozhraním eth1 PLC a počítačem? Na kanálu eth2 dostane PLC IP adresu do stejné sítě 192.168.134.xxx? PLC má dvě fyzicky oddělená síťová rozhraní, určená pro připojení do dvou různých sítí. V případě, že jsou obě rozhraní nakonfigurována pro jednu síť, může to způsobit problémy s komunikací a vysvětlilo by to, proč PLC nekomunikuje přes eth2. Můžete mi poslat  nastavení obou ethernetů tak, jak je zobrazeno na displeji PLC?

 

pajmaj 21. 9. 2023 10:51

Přeji hezký den.

Omlouvám se za pozdní reakci, byl jsem na dovolené. Po návratu vše fungovalo, jak má, bez jakéhokoliv zásahu. Dnes je opět PLC nedostupný.

Na PLC přistupuji z místní sítě v rozsahu 192.168.1.XXX, kterou si s příslušným portem routuji na veřejnou IP. Používám horní konektor LAN, spodní není využit. Při závadě, kdy na horním portu nefunguje komunikace, zelená LED poblikává, ale oranžová ani ťuk jsem IP adresu horní nastavil na jiný rozsah a původní adresu jsem použil pro spodní konektor LAN. LED spodního LAN poblikávají, jak mají, ale příkaz ping na zadanou adresu hlásí nedostupnost stejně, jako u horního LAN konektoru. Po nastavení adres jsem vždy restartoval PLC. Pro jistotu jsem ještě zrušil routování na veřejnou adresu, nepomohlo.

Luboš Urban 21. 9. 2023 14:25

Dobrý den,

pokud komunikace chvíli funguje a chvíli ne, i když jsou rozhraní Foxtrotu nastavena správně, může být problém třeba v konfliktu IP adresy Foxtrotu s jiným zařízením. V takovém případě by také komunikace nefungovala správně a podle mne by nechodila odpověď ani na ping.

Oranžová LED blikat nebude, na ETH1 se nevyužívá snad nikdy a na ETH2 jedině když budete mít aktivní PoE výstup.

 

Vaše odpověď

Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.