Dobrý den,
nedaří se mi synchronizovat čas s PC (win10), po nastavení ntp serveru na PC mi PLC nějaké pakety přijme ale nesychronizuje se s nimi.
Pokud synchronizaci zkusím s např. routerem, je to v pořádku.
Nevíte prosím, kde by v PC nastavení serveru mohla být chyba?
Odpovědi 2
Dobrý den, zkusíme zjistit v čem spočívá problém
Z popisu to vypadá, že PLC sice naváže spojení s NTP serverem na PC, ale server neposkytuje platný čas k synchronizaci – typicky se jedná o situaci, kdy je server ve stavu „stratum 16“, což znamená, že sám není synchronizovaný a ostatní zařízení se k němu tedy nesynchronizují.
Doporučujeme zkontrolovat následující body přímo na počítači s Windows 10, který funguje jako NTP server:
Ověřte, zda je služba Windows Time spuštěna a správně nakonfigurována.
V příkazovém řádku spusťte:
w32tm /query /status
w32tm /query /peers
Měla by se zobrazit informace o synchronizaci s externím časovým serverem. Pokud tam není, počítač není správně synchronizován.
Zajistěte, aby PC fungovalo jako NTP server.
Ve Windows je třeba ručně povolit možnost poskytovat čas:
Otevřete regedit
a přejděte na:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpServer
Nastavte hodnotu Enabled
na 1
.
Také zkontrolujte:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Config
Hodnota AnnounceFlags
by měla být nastavena na 5
.
Restartujte časovou službu:
net stop w32time
net start w32time
w32tm /resync
Vaše odpověď
Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.