JiriK SW ostatní 24. 7. 2025 10:58 24. 7. 2025 18:42

Dobrý den,

nedaří se mi synchronizovat čas s PC (win10), po nastavení ntp serveru na PC mi PLC nějaké pakety přijme ale nesychronizuje se s nimi.
Pokud synchronizaci zkusím s např. routerem, je to v pořádku. 

Nevíte prosím, kde by v PC nastavení serveru mohla být chyba?

Odpovědi 2

M.B. 24. 7. 2025 18:39

Dobrý den, zkusíme zjistit v čem spočívá problém

M.B. 24. 7. 2025 18:42

Z popisu to vypadá, že PLC sice naváže spojení s NTP serverem na PC, ale server neposkytuje platný čas k synchronizaci – typicky se jedná o situaci, kdy je server ve stavu „stratum 16“, což znamená, že sám není synchronizovaný a ostatní zařízení se k němu tedy nesynchronizují.

Doporučujeme zkontrolovat následující body přímo na počítači s Windows 10, který funguje jako NTP server:

Ověřte, zda je služba Windows Time spuštěna a správně nakonfigurována.
V příkazovém řádku spusťte:

w32tm /query /status
w32tm /query /peers

Měla by se zobrazit informace o synchronizaci s externím časovým serverem. Pokud tam není, počítač není správně synchronizován.

Zajistěte, aby PC fungovalo jako NTP server.
Ve Windows je třeba ručně povolit možnost poskytovat čas:

Otevřete regedit a přejděte na:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpServer

Nastavte hodnotu Enabled na 1.

Také zkontrolujte:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Config

Hodnota AnnounceFlags by měla být nastavena na 5.

Restartujte časovou službu:

net stop w32time
net start w32time
w32tm /resync

Vaše odpověď

Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.