Dobrý den,
V PLC vyčítám spotovou cenu na portálu OTE.
Zde je odkaz, který lze parsovat: https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh/@@chart-data
Pro načtení dat používá blok : fbGetJsonAndSetVar
Načtení funguje, ale po nějaké době se komunikace zasekne a pro obnovení pomůže až restart PLC.
Výstup errTxt bloku fbGetJsonAndSetVar má hodnotu : DNS request error : 1
Zapnul jsem logování parsovacího bloku a zde je výpis když komunikace neprochází:
ETH UNI CHANNEL (/GetJsonAndSetVar_data_OTE.log), F2x CP2007I v2.2.055 (Nov 16 2022 10:16:42), start 2024-08-08 07:50:14.170501 ===============================================================================================================================
2024-08-08 07:50:14.170727 ---- UNI start ---- F2x CP2007I v2.2.055 (Nov 16 2022 10:16:40)
2024-08-08 07:50:14.170839 Param: SSL client, myIP: 0.0.0.0:0, hisIP: 0.0.0.0:443
2024-08-08 07:50:14.171017 ---- UNI stop -----
Po restartu se komunikace obnoví. Obsah logu je následující:
2024-08-08 08:01:17.332688 ---- UNI start ---- F2x CP2007I v2.2.055 (Nov 16 2022 10:16:40)
2024-08-08 08:01:17.332795 Param: SSL client, myIP: 0.0.0.0:0, hisIP: 0.0.0.0:443
2024-08-08 08:01:17.364717 TCP - myIP: 0.0.0.0:0, hisIP: 91.209.101.60:443
2024-08-08 08:01:17.365071 TCP socket opened
2024-08-08 08:01:17.400908 Used interface: ETH2
2024-08-08 08:01:17.401205 TCP connection established
2024-08-08 08:01:17.474878 SSL handshake successful, Version: TLSv1.2, Cipher: ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256
2024-08-08 08:01:17.499092 SEND 193
GET /cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh/@@chart-data HTTP/1.0
User-Agent: Foxtrot/5.5 (Tecomat; N; en-US) Cache-Control: max-age=0
Accept: */* Host: www.ote-cr.cz Connection: close
Host: www.ote-cr.cz
Connection: close
Odpovědi 2
Dobrý den,
funkční blok fbGetJsonAndSetVar používá pro zjištení IP adresy serveru fbNsLookUpEx, tento funkční blok ale nekomunikuje přes uni kanál, nýbrž využívá systémovou instrukci, proto v logu uni kanálu není komunikace s DNS vidět a nedá se z něj nic bližšího určit. Chybový kód říká, že došlo k vypršení času určeného pro čekání na odpověď serveru, z toho se také příčina těžko hledá. Doporučil bych provést upgrade firmwaru centrály, je poměrně starý, eventuelně můžete prověřit jaké jsou v PLC nastaveny nameservery DNS1 a DNS2, jestli je ethernetové rozhraní nastaveno ručně, tak zkusit změnu DNS za jiný. Můžete pořídit balíček debug_info.zip přes menu Debug v konfiguračním webu PLC a poslat mi ho, jestli bychom neobjevili něco v nastavení PLC a případně se můžeme podívat i na uživatelský program.
Děkuji za předchozí odpověď. Po aktualizaci zatím komunikace chodí.
Tento dotaz je vyřešený.