Stanislav Různé 12. 6. 2024 11:04 6. 4. 2021 19:22

Dobrý den

jsem učitel odborných předmětů elektro na Střední průmyslové škole Zlín. Delší dobu používáme Foxtroty a MOSAIC (Již mnohokrát jsem instaloval MOSAIC na různých PC a bez problémů). Nyní, kdy probíhá na školách distanční výuka a studenti si instalují pro účely výuky MOSAIC doma, tak se vyskytly dva případy, kdy po instalaci (reinstalaci) se MOSAIC nerozběhne. Jeden ze studentu tvrdí, že mu MOSAIC neběží od nedávné aktualizace Windows. Pokoušel jsem se reinstalovat MOSAIC i po připojení k jednomu studentovi v rámci dálkové správy (přes TeamViewer) ale ani mně se to nezdařilo (i v režimu "spustit jako spravce").

Prosím o radu v tomto problému.  S pozdravem ing. Stanislav Hanulík , SPŠ Zlín

Odpovědi 1

M.B. 6. 4. 2021 19:22

Dobrý den,

v hledání problému by nám pomohlo, pokud by šlo zkontrolovat zda  Prohlížeči událostí > Protokoly systému Windows > Aplikace je záznam o aplikaci Mosaic.

Jednou z příčin by také mohlo být zapnuté DEP (Zabránění spuštění dat) pro všechny aplikace.

K nastavení se dostanete přes kliknutí pravým na windows start, volba "Systém". Zde v sekci "O aplikaci" položka vpravo "Upřesnit nastavení systému". V dialogu Vlastnosti systému tlačítko "Nastavení..." v sekci Výkon. V dialogu Možnosti výkonu karta "Zabránění spuštění dat". Zde by mělo být zvoleno "Zapnout zabranění spuštění dat pouze pro důležité systémové programy a služby".

Tento dotaz je vyřešený.