Dobrý den, je prosím nějaký způsob, jak zjistit příčinu toho, proč Mosaic nezaznamená připojený HW klíč s licencí ? (na jiné stanici dongle jde)
Konfigurace: W10 64 ve verzi 20H2, po připojení donglu se nainstalují 3 zařízení. Sentinel HASP key, HL key a USB key. I přes to při spuštění Mosaic přepne do verze LITE.
Ovladače Sentinel jsou ve verzi 7.92.00 t roku 2019, novější se mi nedaří najít. Mosaic poslední, 2021.1 SP3
Děkuji za pomoc. S pozdravem Jan Kutílek
Odpovědi 3
Dobrý den,
moc způsobů, jak zjistit, co nefunguje, nemáme. V instalaci Mosaicu je 2021.1 je aktuálně driver Sentinel verze 8.11. Na stránkách výrobce je koukám už verze 8.21 https://supportportal.gemalto.com/csm/?id=kb_article_view&sysparm_article=KB0018320
V Mosaicu ovladače najdete v adresáři C:\Program Files(x86)\Teco\Mosaic\Utils\HASP\ . Tady pak jsou stránky podpory pro hw klíče HASP v češtině. Je tam vidět i postup, jak ovladač přeinstalovat.
Problém jsem nakonec vyřešil, nechám tady svůj poznatek pro ostatní, kdyby na to někdo také narazil.
Celý problém s HW klíčem byl v tom, že ačkoliv byl klíč připojen lokálně na té samé stanici jako Mosaic, při připojení přes RDP se z nějakého (pro mě nepochopitelného) důvodu nedetekuje a Mosaic o něm neví. Zjistil jsem to až tehdy, když se mi nedetekoval ani Reliance klíč. Reliance má na to utilitu a ta vypisovala že nic nevidí. Takže i když je to lokální hardware, nechová se to stejně jako když jsem přihlášen přímo.
Takže pokud chci použít Mosaic přes HW klíč vzdáleně, musím poprvé spustit Mosaic přes teamviewer a teprve pak pracuji přes RDP.
To je obecná vlastnost RDP, že nepodporuje identifikaci připojených hardwarových klíčů. S tím nic neuděláme. Reliance má na ověření licence utilitu, kterou lze spustit jako službu. Na rozdíl od programů, služby přístup k HW klíči mají i při připojení přes vzdálenou plochu.
Vaše odpověď
Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.