Xienius Programování Mosaic 9. 10. 2020 9:43 11. 10. 2020 12:30

Dobrý den,

vím, že existuje knihovna pro DMX master, o které je řeč např. zde: https://wiki.tecomat.cz/clanek/691-ovladani-dmx-zarizeni-pripojeni-k-rozhrani-ch4-modulu-cp-1000

Existuje však i knihovna pro DMX slave? Tj. aby Foxtrot četl data z DMX a podle nich řídil? Předpokládám, že když je schopen být masterem, tak je hardwarově možné i data pouze číst...

Děkuji

Odpovědi 2

Luboš Urban 9. 10. 2020 22:20

Knihovna pro DMX512 slave neexistuje, ani by to dle mého názoru nedávalo smysl. DMX512 je jednosměrný protokol určený pro řízení světelné techniky bez zpětné vazby. Vysílačem je kontroler, to je úloha, kterou může plnit i Foxtrot. Přijímačem je světelné zařízení. Od toho se odvíjejí i funkční bloky v knihovně. Knihovna obsahuje pouze blok pro vysílání, ale blok pro příjem tam není, protože od DMX zařízení žádná stavová data nechodí. Jestli úvaha směřovala tak, aby Foxtrot figuroval na sběrnici mezi dalšími světelnými zařízeními a přijímal data od nějakého jiného DMXkontroléru, tak tam praktické využití tam nevidím.

Xienius 11. 10. 2020 12:30

Dobrý den,

ano, zamýšlím to tak, aby Foxtrot přijímal data od jiného DMX kontroléru, jak píšete. Připadalo mi zbytečné v prvotním dotazu popisovat konkrétní situaci:

V současném stavu je osvětlení rozděleno na dvě naprosto oddělené části: scénická světla řízená přes DMX z konzole (napřímo i skrz dimmery) a ostatní osvětlení (+řízení pohonů plátna, spínaní řízených obvodů a další) je řízeno Foxtrotem s HMI. V mnoha situacích by však bylo praktické (nebo dokonce téměř nutné z důvodu synchronizace) řídit osvětlení místnosti z konzole v rámci CUE listu společně se scénickými světly.

Myšlenka je tedy taková, že by se na HMI Foxtrot přepl do DMX režimu, a v něm by řídil osvětlení připojené k němu na základě dat z DMX kanálů 500-512, které máme volné.

Druhou variantou by bylo, aby Foxtrot tyto data přijímal od konzole přes Ethernet pomocí protokolu sACN, popř. ArtNET, což by asi mělo být také technicky možné...

Vaše odpověď

Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.