LFa SW ostatní 10. 11. 2020 16:18 11. 11. 2020 10:55

Dobrý den,

dnes jsem zjistil, že se celý den centrála CP1970 na našem showroomu nespojila s tecoroute serverem. Přitom nějaké výrazné výpadky internetu nejsou. Router z této instalace mám trvale spojený přes VPN na náš servisní router a za poslední 3 dny byl denně jeden výpadek v řádu desítek sekund.

Větší část dne zde hraje internetové rádio a ani na něm nejsou pozorovány výpadky.

Jak je možné lépe diagnostikovat v čem je problém? 

Odpovědi 6

Luboš Urban 10. 11. 2020 16:18

Dobrý den,

stav jakékoliv centrální jednotky Foxtrot ve vztahu k serveru TecoRoute je vidět na systémových webových stránkách PLC, tedy např. http://192.168.134.176/syswww/, pokud PLC má stále výchozí IP adresu. Pod odkazem Network je vidět stav síťového připojení a také stav komunikace se serverem TecoRoute. Podle obsahu polí  Service Status a Last Error lze usoudit na příčinu potíží. Jiná diagnostika v systému není, obvykle ani nebývá potřeba. 

LFa 10. 11. 2020 21:49

V sekci status je toto:

server IP 0.0.0.0:80

driver status error    

service status service_break  

last error Failed to obtain an IP address of the server

counter tx  0 rx 0 break 1

 

co s tím ? 

Luboš Urban 11. 11. 2020 0:35

Podle chybového hlášení se centrální jednotce nepodařilo získat IP adresu TecoRoute serveru, z toho bych usuzoval, že PLC buď nedostalo přidělenou IP adresu od DHCP nebo není správně nastavená adresa DNS, popřípadě je jiný problém v nastavení parametrů sítě v PLC. To se dá zkontrolovat hned v té sekci nad informací o připojení ke službě TecoRoute.

LFa 11. 11. 2020 6:22

Potíž je v tom, že IP adresa jednotky i serveru je v pořádku a na instalaci minimálně týden překlad adres funguje a internet taky. Takže ikdyby někdy nedostala jednotka IP adresu tecoroute tak si ji už dávno mohla načíst znova.

Dá se ta služba nějak resetovat, případně diagnostikovat programově aby bylo možné ji v případě výpadku resetovat ?  

LFa 11. 11. 2020 6:27

Luboš Urban 11. 11. 2020 10:55

Pokud jsou parametry nastaveny správně, tak musíme zjistit, proč PLC nedostal od DNS odpoveď na dotaz, jakou IP adresu má server route.tecomat.com a nebo proč jí nerozuměl. Nejprve bych doporučil provést aktualizaci na poslední verzi fw 10.9, protože v průběhu let se dělaly úpravy týkající se DNS dotazů. Pokud by ani aktualizace fw nepomohla, pak bychom mohli zařadit do programu funkční blok fbNsLookUp z knihovny InternetLib, který slouží pro zjištění IP adresy serveru z doménového jména a využívá k tomu uni kanál. Na tomto uni kanálu pak lze zapnout odchytávání komunikace pomocí funkčního bloku fbDebugCom z knihovny DebugComLib. Zachycenou komunikaci pak přiložte tady k odpovědi jako přílohu, podíváme se, co z ní bude možné vyčíst. 

Vaše odpověď

Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.