L.Č. Dotazy k HW 12. 11. 2021 10:11 12. 11. 2021 10:34

Dobrý den,

po nějaké době v PLC CP-1000 přestane fungovat ethernetový port. Nemohu na něj pingnout ani se připojit Mosaicem. Tato doba se liší od pár hodin až po pár týdnů. Děje se to i po odpojení a následném připojení ethernetového kabelu.

Když k tomu došlo, tak jsem kontroloval IP adresu na displayi, byla v pořádku. Po odpojení kabelu LED u portu svítí zeleně. Po připojení kabelu začne blikat.

Poté jsem se připojil přes RS232. PLC bylo bez chyby a vše kromě ethernetového portu fungovalo bez problémů. V příloze je vidět, že v PLC není žádná chyba.

Pokud k tomuto dojde, tak musím odpojit ethernetový kabel restartovat PLC a poté ho připojit. Pokud udělám restart bez odpojení kabelu, tak ethernetový port stále nefunguje.

PLC je připojeno do routeru Mikrotik RB3011UiAS-RM. Vše ostatní v síti funguje bez problémů. V příloze je vidět, že na portu 9, kam je PLC připojeno, neprobíhá žádná komunikace z PLC do routeru.

Napadá Vás, kde by mohl být problém?

Odpovědi 1

Luboš Urban 12. 11. 2021 10:34

Dobrý den,

pravděpodobně jde o závadu toho ethernetového obvodu nebo je vadná nějaká součástka kolem něho. To je vidět už z toho, že nezdetekuje odpojený kabel.  Abychom mohli závadu přesně určit, je nutné zaslat celý modul do opravy.

Vaše odpověď

Pro vložení odpovědi je nezbytné být přihlášený. Pokračujte na přihlášení.